Návštěvnost je na každém webu prvořadá. Žádný by se bez ní neměl obejít, protože kde není někdo, kdo by web sledoval, tam není ani naděje na to, že by se splnila očekávání, jež jsou v tento internetový výtvor vkládána. Protože internetové stránky zprostředkovávají kontakt mezi těmi, kdo mají co nabídnout, a těmi, kdo takové nabídky přijímají, jimž jsou určeny. A když putuje nějaká nabídka kamsi, kde ji nikdo nenalezne, je to něco naprosto zbytečného.
Ukázkovým příkladem toho, jak nezbytná je webu jeho návštěvnost, jsou pak internetové obchody. V těch někdo něco nabízí k prodeji a očekává naprosto automaticky, že se někde na síti najde někdo, kdo si to bude ochoten koupit. A když se zákazníci nenajdou, protože si nikdo nenajde na takový web cestu, je po nadějích na podnikatelské úspěchy.
Takže si internetoví prodejci musí počínat tak, aby si na svých webech návštěvnost v žádoucí výši zajistili. Jsou na tom přece existenčně závislí. Jenže zkuste si oslovit onu masu naprosto neznámých uživatelů internetu a požádat ji, aby zrovna na váš web zavítávala v hojném počtu, a to v ideálním případě opakovaně! To přece dost dobře nejde, v tomto ohledu jsou internetoví obchodníci ztracení.
A když to nezvládnou tito obchodníci sami, musí to za ně nějak zvládnout někdo jiný. A řešení tu naštěstí je. Říká se mu třeba SEO pro Drupal nebo SEO optimalizace Fastcentrik a jde o zdokonalování webů odpovídající požadavkům internetových vyhledávačů.
Ony vyhledávače sice u nikoho z internetových obchodníků nic nenakoupí, ale dokážou se postarat o to, aby měl optimalizovaný web větší naději na to, že bude objeven, navštíven a využit jinými lidmi, těmi, pro něž je určen. Umístí takový web po optimalizaci mezi ostatními nabídkami na daleko snáze objevitelnou pozici a tím zajistí, že už ho lidé nepřehlédnou. A to je pro obchodníky na internetu hodně zásadní pomoc.