Jaká kritéria vzít v úvahu při výběru školy?

Výběr školy je velmi důležitá věc. Bohužel, školní systém je nastaven tak, že si vlastně žáci volí své budoucí povolání již v 14-15 letech. Což je zkrátka brzy. Většina z nás v tomto věku naprosto neměla tušení, co chce v životě dělat. A nebojte se, spousta lidí to netušila, ani když vyšla vysokou školu. Lidé se v průběhu života mění a je velké procento lidí, kteří se nakonec nevěnují tomu, co vystudovali.

Pokud mezi ně ale patřit nechcete, měli byste při výběru školy vzít v úvahu několik kritérií.

učení

Zaměřte se na své silné stránky. Vynikáte v jazycích, a naopak v matice jsou vaše známky horším průměrem? Pak zřejmě nebudete uvažovat o studiu na ekonomické škole. Nebo naopak milujete chemii, fyziku a hodiny výtvarné výchovy a hudební výchovy jsou pro vás utrpením? Pak si logicky nebudete dávat přihlášku na konzervatoř. Naše silné stránky se promítají ve věcech, které vás baví. Při výběru školy se tedy zaměřte na to, aby se její zaměření soustředilo na to, co vám jde a v čem vynikáte.

Nezapomeňte také vzít v úvahu to, co vás baví. Pokud excelujete v češtině, ale daleko více vás baví tělocvik a sport obecně, možná pro vás bude ta pravá třeba taková sportovní akademie. Pokud se budeme věnovat tomu, co nás baví, je větší šance, že se tomu budeme věnovat i v budoucnosti.

učitelka

A i když ti někteří lidé neslyší rádi, měli bychom zvážit i otázku budoucího finančního ohodnocení a uplatnění na trhu práce. Každý z nás se chce mít v životě dobře a být finančně dobře zajištěn. Jestli se rozhodujete mezi dvěma možnostmi, udělejte si průzkum, která škola vám může přinést možnost lépe placeného zaměstnání. To pro vás ostatně může být i výborná motivace k tomu, abyste ve studiu zdárně pokračovali, a nakonec ho úspěšně dokončili.

Pokud si nebudete vědět stále rady, na každé škole by měl figurovat kariérní poradce. Najdete je i ve spolupráci s Úřady práce České republiky. Ti jsou tu právě od toho, aby vám poradili, kam se se svým životem v oblasti vzdělání a zaměstnání ubírat.